Leerdoelen - Aardrijkskunde

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Cursus: endogene en exogene processen > Thema 4

Cursus: endogene en exogene processen - Thema 4 : Leerdoelen


Thema 4: systemen op de aarde

Aan het eind van dit thema:

- kan je de werking van de hydrologische kringloop, gesteente kringloop, koolstofkringloop, waterkringloop uitleggen;
- kan je de relatie die de kringlopen met elkaar hebben benoemen;
- weet je welke manieren van verwering er zijn en de werking er van;
- weet je onder welke omstandigheden welke manier van verwering plaats vindt;
- weet je hoe een landschap wordt afgebroken en wordt opgebouwd door erosie, verwering en sedimentatie, waardoor we landschapsvormen hebben die we nu waar kunnen nemen;
-  weet je welke vormen van erosie er zijn en de werking er van ;
- begrijp je hoe de mens bodemerosie versnelt en welke vormen dit aanneemt;
- kan je natuurlijke verschijnselen aan het aardoppervlak en in de atmosfeer beschrijven, herkennen en verklaren,  hierbij rekening houdend met verschillende tijd- en ruimteschalen exogene processen;
-Begrijp je waar een goede mindmap aan moet voldoen;
-Begrijp je waar een goed Pecha Kucha aan moet voldoen.

Vaardigheden:
- kan je een mindmap maken;
- kan je leerdoelen op de juiste manier verwerken in een mindmap;
- kan je een aantrekkelijke Pecha Kucha maken;
- kan  je geografische informatie selecteren, verwerken en weergeven;
- kan je geografische vragen als; verklarende, beschrijvende, probleemoplossende en voorspellende vragen beantwoorden;
- kan je geografische werkwijzen toepassen bij het formuleren en beantwoorden van geografische vragen.

Houding:
- kan je kritisch en opbouwende feedback geven/hulp bieden aan medeleerlingen;
- kan je benoemen wat je goed hebt gedaan tijdens deze opdracht en wat beter zou kunnen;
- kan je reflecteren over je eigen handelen en hier je handelen naar aanpassen.




 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu